pozycjonowanie

Obecnie coraz częściej można usłyszeć o konieczności pozycjonowania swojej strony internetowej. Warto dowiedzieć się, czym jest i dlaczego lepiej zdecydować się na to rozwiązanie.

Czym jest pozycjonowanie strony www?
Pozycjonowanie to zespół działań, które mają sprawić, że strona znajdzie się maksymalnie wysoko w naturalnych wynikach wyszukiwania. Osiąga się to poprzez umieszczanie tekstów zawierających odpowiednie słowa kluczowe, link building i optymalizację kodu strony.

Jakie korzyści przynosi pozycjonowanie?
Pozycjonowanie w Google to wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania. To z kolei wiąże się ze zwiększonym ruchem na stronie internetowej. Więcej odwiedzających to większe prawdopodobieństwo pozyskania nowego klienta.

 

Na pozycjonowanie strony www składa się kilka elementów, które decydują o powodzeniu tych działań.

Audyt strony
Przed rozpoczęciem pozycjonowania przeprowadza się audyt strony, by stwierdzić, jakie obszar strony należy zmodyfikować.

Optymalizacja kodu
Kolejnym krokiem jest optymalizacja kodu strony, która sprawia, że strona jest bardziej atrakcyjna dla wyszukiwarki Google.

Link building
Ogromny wpływ na pozycjonowanie w Google ma także link building, czyli ilość linków wewnętrznych i zewnętrznych, które prowadzą do dane strony.

Odpowiednie treści
W pozycjonowaniu bardzo ważne jest, aby treści zawierały odpowiednie słowa kluczowe. Dzięki temu potencjalni klienci szukający danych fraz trafią właśnie na tę stronę.

Pozycjonowanie strony www niesie ze sobą liczne zalety. Warto rozważyć to rozwiązanie i wdrożyć je na swojej stronie.

Wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania
Podstawowym celem pozycjonowania jest osiągnięcie przez stronę wyższej pozycji w wynikach Google. Dzięki niej potencjalnym klientom jest łatwiej trafić na stronę, a ona sama staję się bardziej rozpoznawalna. Osoba zarządzająca stroną przywiązuje także większą uwagę do umieszczanych na stronie treści – są one dobierane bardziej skrupulatnie.

Większy ruch na stronie — więcej klientów
Pozycjonowanie w Google sprawia, że większa liczba osób trafia na stronę, wpisując odpowiednie słowa kluczowe w wyszukiwarkę. Większy ruch to także większe prawdopodobieństwo, że odwiedzający stronę zamieni się w klienta.

Pozycjonowanie w Google wymaga od strony konkretnych parametrów i rozwiązań wdrożonych na stronie. Poniżej najważniejsze czynniki, które wpływają na pozycję w Google.

Struktura strony
Budowa i struktura strony mają ogromny wpływ na pozycjonowanie. Kod powinien być zoptymalizowany. Struktura powinna obejmować liczne podstrony, których treści linkują do innych podstron strony. Duże znaczenie dla pozycjonowania ma także posiadanie wersji mobilnej strony.

Odniesienia zewnętrzne
Obok odniesień wewnętrznych, pozycjonowanie strony www poprawiają także linki zewnętrzne odnoszące się do tej strony. Świadczą one o wiarygodności i wartości strony.

Treści na stronie
Teksty na stronie internetowej powinny zawierać odpowiednie słowa kluczowe, które skierują na stronę.